Milyen az optimális kerékpár gumiabroncs nyomása ?
Minden külső gyártó cég feltünteti a köpeny oldalfalán a minimum és maximum nyomást, amit elbír a gumi.
Mértékegysége: bar vagy Psi
A gumiabroncs nyomása hatással van a külső teljesítményére, befolyásolja a tapadást és a gördülési ellenállást.
Minél nagyobb felületen érintkezik a külső a talajjal, annál nagyobb a tapadása. Ez télen is jó, így kisebb az elcsúszás veszélye is .Viszont, ha nagyon tapad, akkor több erőt kell kifejteni a lábunkba .Hamarabb elfáradunk és lassabban haladunk. Ha lapos a külsőnk a tapadást aszfalton nagyon érezzük.
Ahhoz , hogy egy hosszú túra során gyorsan haladj és ne fáradj el idő előtt, fontos hogy indulás előtt ellenőrizd a megfelelő guminyomást.
Nagyon jó minőségű aszfalton mehet a maximális nyomás, viszont kátyus utakon kicsit engedj vissza.
Magasabb nyomás estén kevesebb a defekt és a felütéses defekt is, kevésbé kopik.
Alacsonyabb nyomás esetén: jobban tapad ( terepen jó ), kényelmesebb nem pattog, több a defekt.
A gumiabroncs nyomást befolyásolja még:
-bringa típusa
-a te súlyod
-útviszony
-időjárás
-külső típusa
-kerékpározási stílus
Ideális gumiabroncs nyomás ( belsővel ) | minimum bar |
| maximum bar |
Típus |
| ||
O.U | 6 |
| 9 |
MTB | 2,5 |
| 3,5 |
Trekking | 4 |
| 5 |
Cross | 4 |
| 5 |
Gyerek | 1,5 |
| 2,5 |
A tubeless külsők másnéven belső nélküli külsők, alacsonyabb nyomást igényelnek.
A gumi oldalára itt is rá van írva a megfelelő bar.